NİSAN 2015
0

Müşterilerin AVM ve mağaza içerisindeki hisleri sadakatine de yansıyor. Tasarım ve dekorasyon müşterilerin hislerine etki eden bir unsur mu sizce?

Mekan tasarımı, o mekanı deneyimleyen kişiyi doğrudan etkiler. Aslında Sigmund Freud’un psikanalitik kuramı da bu konunun bilimsel kanıtıdır. Çoğu kişi tarafından pek bilinmese de, psikanaliz kullanılarak mağaza içindeki müşterinin algısında yaratmak istediğimiz etkiyi, kontrol etmemiz mümkündür. Bu sayede, müşterilerin mağazada daha uzun süre kalması, alış-veriş yapmadan çıkmaması ve ya markaya sadık kalması sağlanabilir. Mesela yemek yenen alandaki tavan yüksekliğinin düşük olması, müşterinin kendisini daha iri algılamasını ve böylece daha çok yemek yiyebilecekmiş gibi hissetmesine sebep olur.

Psikanaliz dışında, insanları istediğimiz şekilde yönlendirebileceğimiz farklı yöntemlerde var. Mesela, koklama, dokunma ve işitme algılarını kullanarak da müşterilerde istediğimiz marka algısını ve sadakati sağlayabilmemiz mümkün. Bu örnekler daha da çoğaltılabilir. Tabi ki tüm bu kriterler AVM tasarımı için de geçerlidir.

Sonuç olarak, doğru tasarım tekniklerini ve yardımcı bilimleri kullanarak, konsept gereği mağazamızda müşterilere hissettirmemiz gereken duyguları kontrol etmek kesinlikle mümkün.

Gerçekleştirdiğiniz projelerle mağazalar ve AVM’lere tasarım ve dekorasyon konusunda nasıl bir avantaj sağlıyorsunuz?

Gerçek anlamda, eksiksiz bir “konsept tasarımı” ülkemizde çok az tasarım ofisi tarafından gerçekleştiriliyor. Bizim, müşterilerimize sağladığımız en büyük avantaj, eksiksiz bir konsept tasarımı yapmanın yanında, mevcut bir konseptin anahtar teslim (inşaat, mobilya, mekanik, elektrik işleri) uygulamasını da gerçekleştiriyor olmamızdır. Bu da, hem bizim oluşturduğumuz konsept tasarımlarının sadece kağıt üzerinde değil, gerçek hayatta da estetik ve kullanılabilir olmasını, hem de mevcut konseptlerin uygulamasını eksiksiz ve zamanında tamamlayabilmemizi sağlıyor.

Mağaza dekorasyon ve tasarımında sunulan yeni trendler neler? Önümüzdeki dönemde bu alanda nasıl farklılıklar göreceğiz?

Markaların müşterilerine, basit bile olsa bir deneyim yaşatması, o markayı rakiplerinden ayıran, akılda kalmasını ve fark yaratmasını sağlayan önemli bir etken. Bununla birlikte mağazalarda görsel iletişimin önemi artık daha iyi anlaşılmaya başlandı ve yakın zamanda mağaza içinde ve vitrinlerde yeterince sayı ve ebatlarda  ışıklı görseller kullanılmaya başlanacak. Tüm bunların yanında doğal renkler, doğal malzeme ve öğelerin kullanımı da son zamanların trendlerini belirleyen etkin farklılıklar.

Mall Report Dergisinin 78. sayısında Murat Oral yapılan röportaj...


İLETİŞİM



Murat Oral Tasarım ve İç mimarlık

San. Tic. Ltd. Şti

Şerifali Mah. Çetin Cad. Kızkalesi Sok.
Elit Plaza No:1 K:13 D:43
Ümraniye İstanbul

Tel : +90 216 466 24 25
info@muratoral.com.tr